Análise publicitaria e roles de sexo
ANÁLISE PUBLICITARIA E ROLES DE XÉNERO
A actividade divídese en dúas
partes ben diferenciadas, a primeira, na que os alumnos deben facer unha
análise escrita sobre a imaxe dun anuncio publicitario, escollido previamente,
no que se fomenten os roles de xénero.E unha segunda parte na que deben
elaborar un cartel combinando o texto da análise e a imaxe do propio anuncio.
a. Primeiro
visualizarán na clase un powerpoint onde atoparan diferentes exemplos de
anuncios coa súa clasificación correspondente.
b. Facilitaránselles
as seguintes cuestións coas que deberán facer a análise escrita:
Despois do visto na clase…
- Debes escoller un anuncio publicitario que destaque polo uso dos roles de xénero ou que empregue o corpo das mulleres, o sexo ou a condición sexual como reclamo publicitario.
- Facer unha análise do anuncio seguindo o comentado na clase (emisor, receptor, canle, código)
- Analiza tamén os usos lingüisticos que aparecen na imaxe (metáfora, connotación….).
- Por último intenta responder ás seguintes cuestións sobre o anuncio:
- ¿É necesariamente destacable o feito de ter atractivo físico para ser protagonista nun anuncio publicitario? ¿Por qué?
- ¿Crees que é necesario no caso dos homes? ¿Por qué? ¿Qué tipos de rasgos destacaron máis das mulleres? (No caso de que tamen aparezan varons) ¿E dos homes?
- Escribe aquelo que consideres está máis pensado para crear unha imaxe “sexy” que para ser útil ou necesario, á hora de anunciar os produtos.
5. Redacta a conclusión que extraes de todas as actividades que traballaches.
PRESENTACIÓN:
Presentao pegando o anuncio sobre unha cartolina e colocando o texto da análise de xeito ordeado e limpo. Emprega unha tipografía clara.
Podes fixarte na seguinte presentación sobre carteis publicitarios para decidir como compoñer sobre a cartolina a imaxe do anuncio e o texto da análise e as preguntas.
1. DENTRO DOS OBXECTIVOS DA ESO A NOSA ACTIVIDADE CÉNTRASE, SOBRE TODO, EN TRES DELES:
Asumir responsablemente os seus deberes; coñecer e exercer os seus dereitos no respecto aos demais; practicar a tolerancia, a cooperación e a solidariedade entre as persoas e grupos; adestrarse no diálogo afianzando os dereitos humanos e a igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes, como valores comúns dunha sociedade plural, e prepararse para o exercicio da cidadanía democrática.
Valorar e respectar a diferenza de sexos e a igualdade de dereitos e de oportunidades entre eles. Rexeitar a discriminación das persoas por razón de sexo ou por calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social. Rexeitar os estereotipos que supoñan discriminación entre homes e mulleres, así como calquera manifestación de violencia contra a muller.
Fortalecer as súas capacidades afectivas en todos os ámbitos da personalidade e nas súas relacións cos demais e resolver pacificamente os conflitos, así como rexeitar a violencia, os prexuízos de calquera tipo e os comportamentos sexistas.
¾ Comunicación
lingüistica.
¾ Competencia
dixital
¾ Conciencia
e expresións culturais
¾ Competencia
social e cívica
3. DENTRO DO CURRICULO DE 3º DE ESO, A ACTIVIDADE FAI REFENCIA Á:
a. Unidade
4, dentro do segundo bloque da asignatura, chamado Comunicación audiovisual e
desenvolvido na segunda avaliación. Nel tratánse contidos como:
¾ Linguaxe
visual, signo visual, significante e significado
¾ Percepción
visual, proceso perceptivo
¾ Linguaxe
da imaxe. Aprender a ler imaxe
¾ Recursos
visuais presentes nas mensaxes publicitarias visuais e audiovisuais.
¾ Publicidade. Principais recursos visuais empregados nela.
4. CONCLUSIÓN:
Os alumnos mostráronse
receptivos e conseguiron obter bos resultados, foi algo novedoso para eles e
sorprendéronse en moitos casos atopando roles de xénero onde non imaxinaban que
os ouvese.
Comentarios
Publicar un comentario