Matrimonio de conveniencia
Matrimonios de conveniencia. Enrique VIII e as súas seis esposas.
Segundo o Decreto 86/2015, do 25 de xuño, polo
que se establece o currículo da educación secundaria obrigatoria e do
bacharelato na Comunidade Autónoma de Galicia. A materia de Xeografía e
Historia de 3º da ESO terá coma un dos seus obxectivos o coñecemento da
sociedade, a súa organización e o seu funcionamento ao longo do tempo, para
deste xeito poder entender o mundo actual.
En
canto ás competencias chave, poderiamos dicir que a través desta proposta
didáctica se desenvolven competencias que na práctica funcionan como propias
(as competencias sociais e cívicas). Asemade, con ela pretendemos incidir no
estudo da evolución histórica dos dereitos da muller.
Por outra banda a
actividade entronca con algún dos estándares de aprendizaxe da materia para o
terceiro curso da ESO, como por exemplo:
-XHB3.1.1.
Identifica elementos materiais, culturais e ideolóxicos que son herdanza do
pasado.
-XHB3.2.2. Comprende
que a historia non se pode escribir sen fontes, xa sexan estas restos materiais
ou textuais.
-XHB3.3.1. Ordena
temporalmente algúns feitos históricos e outros feitos salientables, utilizando
para iso as nocións básicas de sucesión, duración e simultaneidade.
ACTIVIDADE:
Esta
actividade en concreto pretende por en valor a importancia das relacións
afectivas no eido das relacións de parella. Así como ver as repercusións dos
matrimonios sen amor e a súa evolución ata os actuais matrimonios de conveniencia
que teñen lugar para obter, sobre todo, beneficios xurídicos. Para tal fin
centrarémonos na figura de Enrque VIII e as súas esposas.
·Introdución/Motivación.
Un
matrimonio concertado é aquel que está pactado sen ter en conta a liberdade dos
contraintes. Nalgúns países este tipo de matrimonios todavía son moi comúns.
Estas unións serven para limitar o acceso a un certo orde económico e social a
través de pactos entre familias e non mediante o compromiso dos cónxuges. A
parella "arranxada" non agarda comezar o seu matrimonio por amor, se
non que acepta conformarse con normas impostas pola súa contorna social. O
"amor de compañía" (aquel que se lle ten a unha persoa coa que se
comparte moito tempo) puede xurdir ao longo da unión, mais carece da compoñente
emocional.
Numerosos son os casos de matrimonios amañados, chegando a su cúspide
nos séculos XVII e XVIII, cando en Europa, as familias aristócratas e nobres
concertaban matrimonios para os seus fillos co
fin de aumentar a fortuna e crear vínculos de poder.
·Actividade.
Divididirase a clase en 6 grupos, cada un deles asignaráselle unha
muller. Colaborativamente realizaremos un cartaz coa seguinte información:
-
Imaxe.
-
Motivo do
fin do matrimonio.
-
Historia
do matrimonio (casamento, embarazos, fillos, tipo de relación…)
-
Datos
curiosos.
En grupo reflexionaremos sobre as seguintes
cuestións:
1.- Que información destacarías do que
aprendiches? Por que?
2.- Que consecuencias negativas ten para os
membros da parella este tipo de matrimonio?
3.- Que opinas que en determinadas sociedades
todavía se concerten matrimonios? Poderías decir algunha vantaxe?
4.- Pensas que teñen xustificación os
matrimonios de conveniencia que se dan na actualidad para conseguir beneficios
xurídicos (nacionalidade, permisos...)?
5.- Cres que os sentimentos, o afecto, son
fundamentais na parella?
Comentarios
Publicar un comentario